Kroužek vaření pro děti 2017 – 2018

V novém školním roce Vaše děti  opět zvu na kroužek vaření v Berušce, v kroužku budeme vařit, ochutnávat  a povídat si o jednotlivých potravinách a jejich prospěšnosti pro naše zdraví.  Děti se naučí vhodně kombinovat jednotlivé potraviny a připravovat z nich chutné a zdravé pokrmy české i mezinárodní kuchyně. Vyzkouší si  připravit snídaně, svačiny, předkrmy, polévky, hlavní jídla, dezerty a saláty.  Naučí se základní hygienické zásady a poznají kouzlo etikety stolování. Těším se na setkání s nimi :).   Více najdete na stránkách rodinného centra Beruška, zde:

Continue Reading

Zdraví do škol

ZDRAVÍ DO ŠKOL…od A po Z Základní myšlenkou spolku je rozšiřovat povědomí o důležitosti prevence v oblasti životního stylu a tím přispívat k posílení zdravého a harmonického rozvoje našich dětí, což se snažíme naplňovat hravou formou v rámci školního prostředí.   Pojďme společně předat našim dětem Zdraví do škol. Zapojte se! Stát se členem či podporovatelem může každý, kdo sdílí naši vizi a cíle. Já aktivně působím v projektu od jeho prvopočátku…   Více o mně v rámci působení v projektu ZDE Více nejenom o mnou realizovaných projektech ZDE Více o samotném projektu ZDE

Continue Reading

WEB CESTOU VÁŽKY

Všechny Vám moc zdravím, jak všichni víte 🙂 či nevíte,  věnuji se nejen tělu formou výživového poradenství ale i naší duši formou meditací a kurzů sebepoznání. Tak nějak cítím, že je čas usnadnit Vám orientaci na těchto stránkách a proto jsem pro život naší Duše vytvořila stránky www.cestouvazky.cz. Zde najdete informace o meditacích, aktuálních kurzech,… a vše možné co si naše Duše žádá. Na stránkách www.jidelnickeprotebe.cz zůstane základní info o  těchto aktivitách, ale budou se převážně věnovat výživě a zdravému životnímu stylu. Děkuji. Vlaďka

Continue Reading

Emoční hlad

Tady je takový manuálek inspirovaný poznatky získané od Doreen Virtue. Jak rozeznáme emoční hlad od fyzického hladu… Emoční hlad *Je náhlý. Překvapí Vás. Může se vyskytnout po nějakém setkání, nepříjemné situaci. V jednom okamžiku na jídlo nemyslíte a nejednou vás přepadne vlčí hlad. Váš hlad nabírá na intenzitě bleskovou rychlostí. *Je na konkrétní jídlo. Touha se týká určitého typu jídla, jako je čokoláda, těstoviny nebo hamburgery se sýrem. U emočního hladu máte pocit, že si potřebujete dát to konkrétní jídlo a žádné jiné. I když si dáte něco jiného, tak vás toto jídlo neuspokojí a pořád myslíte např. na čokoládu nebo housku se sýrem. *Je „od krku nahoru“. Emočně podmíněné… Read More

Continue Reading

15 pravidel zdravého životního stylu

Co je to vlastně zdravý životní styl? Myslím, že ve své podstatě je to „vědomé žití“, což je krásné dobrodružství, které se učíme prožívat. Ovšem protože se to učíme, hledáme zdroje poznání na rozumové úrovni,… proto jsem přemýšlela, jak shrnout základnípoznání o zdravém životním stylu do několika bodů, a ač nejsem zastáncem pravidel, myslím že v této chvíli jsou mnohdy určující součástí našeho života, proto jsem nakonec zvolila tuto formu…. 15 pravidel 1. Učte se přemýšlet nad tím co nakupujete a následně jíte, učte to i své děti 2. Jezte pravidelně, nehladovte a nepřejídejte se 3. Snídejte 4. Dopřejte si pestrou stravu, co se týče barevnosti a rozmanitosti – stravu… Read More

Continue Reading

Jablko-skořicová buchta s amarantovou moukou

Na velký pekáč Ingredience: 400 g rýžové hladké mouky 150 g amarantové mouky 4 větší nahrubo nastrouhaná jablka 60 g třtinového cukru 4 vejce 100 g přepuštěného másla 220 ml mléka nasekané vlašské oříšky slunečnicová semínka celá 3 lžíce skořice 4 lžičky kypřícího prášku   Postup: Vše smícháme, přidáme vlašské oříšky a slunečnicová semínka dle chuti.  Vložíme na vysypaný plech a pečeme 50 minut na 190°C.

Continue Reading

Oleje

Jaký olej použít v kuchyni? Bod zakouření, o kterém často v souvislosti s tuky můžete slyšet, je bod kdy se tuk začne přepalovat, tedy není již pro nás vhodný. Oleje, které snesou vyšší teplotu, tedy mají vyšší bod zakouření jsou například řepkový olej, kokosový, sezamový nebo opět nově objevené máslo našich babiček, přepuštěné máslo.  Oleje, které mají vysoký bod zakouření jsou vhodné ke smažení a pečení.   Rafinovaný olej Rafinovaný olej je olej, který během výroby projde vysokými teplotami, což samozřejmě snižuje jeho výživovou hodnotu. Nerafinovaný olej Jedná se o olej lisovaný za studena. Tento olej budeme spíše znát pod názvem panenský olej. Díky tomu, že olej neprochází tepelnou úpravou uchovává si svou… Read More

Continue Reading

Vyrábíme „přepuštěné máslo“

Přepuštěné máslo není v našich končinách nic nového, naopak, cca do 16. století se používalo výhradně přepuštěné máslo. Od 17. století jsme začali používat máslo v jeho surové formě a postupně jsem na máslo našich předků pozapomněli. Vrátilo se k nám opět jako znovu objevené pod idickým názvem „ghí“. Narozdíl od nás, indové jsou i vzhledem k podmínkám věrni své tradici, takže nám umožnili se rozpomenout,  a znovu objevit kouzlo přepuštěného máslo. Výroba „ghí“ jako takového se liší od našeho staročeského a protože my jsme češi, ukážeme si jak postupovaly při výrobě naše babičky. Ještě v dětství mojí babičky bylo přepuštěné máslo běžným vybavením domácnosti. Jak na to? Potřebujeme kostku… Read More

Continue Reading

Vyrábíme „mléko“

Pojďme si vyrobit vlastní rostlinné „mléko“. Rostlinná mléka vhodně doplňují náš pestrý jídelníček a obohacují naše chuťové buňky. Makové mléko Suroviny: 100 g mletého máku 700 ml vody Množství vody je potřeba si vyzkoušet, tento poměr vyhovuje mně, ale každému bude vyhovovat jiná chuť a jiná hustota mléka. Postup: Namletý mák zalijeme vodou a necháme několik hodin odležet, případně přes noc v pokojové teplotě. Následně vše přelijeme do mixéru a dokonale rozmixujeme, vše pak přecedíme přes velmi jemné sítko nebo přes plátno. Skladujeme v lednici max. jeden den v uzavřené nádobě. Česká republika je největším producentem máku v Evropě, v jeho spotřebě ovšem pokulháváme. Je škoda, že nedoceňujeme jeho úžasné… Read More

Continue Reading